מכשיר החייאה הוצב על עמדות “תל-אופן” בתל אביב

הצלת חיים על גלגלים: מכשיר החייאה (דפיברילטור) חכם של מגן דוד אדום הוצב על עמדת “תל-אופן” תל אביב לזכרו של ‘קשבנו’ מיקי גורדוס ז”ל

מגן דוד אדום חנך השבוע (ג’) בטקס מיוחד את שיתוף הפעולה מציל החיים להצבת מכשירי מפעם (דפיברילטור) בעמדות “תל-אופן” ברחבי העיר תל-אביב בחנוכת עמדת החייאה שנתרמה ע”י דני הלמן לזכרו של מיקי גורדוס ז”ל שהיה עיתונאי ישראלי שסיקר באופן שוטף אירועים עולמיים באמצעות האזנה לשידורים החיים של תחנות רדיו וטלוויזיה בעולם וקיבל את הכינוי ‘קשבנו’ . הפרויקט הייחודי, שתפקידו להציל חיים במרחב הציבורי באירועים של דום לב הינו חלק מפרויקט ארצי של מגן דוד אדום שפורס אלפי מכשירי החייאה במקומות ציבורים ברחבי הארץ.

טקס השקת המיזם בעמדת “תל-אופן” התקיים בפינת דיזינגוף ושדרות ח”ן בעיר, במעמד משפחתו של מיקי גורדוס ז”ל ובנוכחות אורלי אריאל מנכ”לית אגודת ידידי מד”א בישראל, דן הלמן חבר האגודה שתרם את העמדה הייחודית מנכ”ל תל-אופן מר פרדי קאלו.

במהלך השבועות הקרובים, יותקנו עמדות נוספות על עמדות תל-אופן ברחבי העיר לרווחת הציבור הרחב, במטרה להציל חיים.

דפיברילטור
חנוכת עמדת הדפיברילטור. צילום: דוברות מד”א

באמצעות העמדה החכמה, כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד”א במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, כחלק מההדרכה הטלפונית ובמקביל להזנקת ניידת טיפול נמרץ וכונני מד”א הרכובים על האופנועים, יונחה להביא ולתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע עוד יותר בהצלת חיים במקרה של דום לב. בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד”א.

אלמנתו של מיקי ז”ל, בילה גורדוס הודתה לדני אלמן על תרומתו והנצחתו של מיקי ז”ל שחוקקה על עמדת החייאה בשד’ ח”ן מטרים ספורים מהבית בו גדל, פעל ועבד כקשבנו ואמרה: “מיקי שלנו נפטר לפני כשלוש שנים וחצי וחסרנו והחלל שהותיר מייסרים ביותר. מעל הכל מיקי היה איש משפחה חם ואוהב, מלא רגש ונדיבות אין סופית. בתוכני שעמדת ההחייאה תעזור לאנשים רבים כמו שמיקי סייע לכל מי שפנה אליו.”

דני הלמן, חבר הנהלה באגודת הידידים של מד”א בישראל שתרם את העמדה סיפר על מיקי “איך מתחילים להספיד חבר שפגשת לראשונה בכיתה א’? שגדלתם יחד ועברתם יחד את כל החיים. הרבה אהבות היו למיקי אבל אחת עלתה על כולן, זו האהבה העיוורת והבלתי נגמרת לארבעת הנשים בחייו. מיקי היה איש שלא ידע להגיד את המילה לא לכל מי שפנה אליו לסיוע ועזרה. קשבנו המיתולוגי והאוזניים של המדינה היה קודם כל בן אדם אהוב ומסביר פנים. מי יכול להבין היום עידן ללא אינטרנט וגוגל? בלי מיקי לא ידעו בזמן אמת על פיגועי טרור, על חטיפות מטוסים, על נפילת משטרים, על משברים כלכלים ועוד.”

אורלי אריאל, מנכ”לית אגודת ידידי מד”א בישראל: “אני מברכת על הקמת הפרויקט החשוב ומציל החיים ומבקשת להודות לחבר האגודה, דני הלמן, על תרומתו המרגשת לזכר חברו הקרוב מיקי גורדוס ז”ל וכמובן לתל-אופן, אשר הביעו נכונות להציל חיים והבינו את החשיבות הגדולה בשיתוף הפעולה משנה המציאות, ברחבי השטח הציבורי. כולי תקווה כי לא יהיה צורך במכשירי ההחייאה, אך כמובן שבמקרה חירום השימוש בהם, פשוטו כמשמעו, מציל חיי אדם”.

מיקי גורדוס
בני משפחתו של מיקי גורדוס ז”ל. צילום: דוברות מד”א

מנכ”ל תל-אופן מר פרדי קאלו: “פרויקט תל אופן הוא יחיד וראשון מסוגו מבחינת תחבורה ציבורית, מטבע הדברים הוא פרוס בכל רחבי העיר במטרת שירות לציבור. ברגע שמד”א פנו אלי והסבירו את המטרה, את הייחודיות ואת התרומה הייחודית שיכולות לתת תחנות תל אופן מיד נרתמנו לזה והסכמנו כנותני שירות להקצות את התחנות כדי להתקין עליהן את העמדות האלו. אנחנו שמחים לראות שזה מצליח, שמחים על שיתוף הפעולה כמובן ללא תמורה ואנחנו מקווים שזה יעזור ויציל חיים. הלוואי שלא יצטרכו להשתמש בזה, אבל אם כן, נהיה שם. תודה רבה לכם. כל הכבוד על הפרויקט הזה”

אלי בין, מנכ”ל מד”א: “מגן דוד אדום הבין את הצורך המשמעותי והחיוני במכשיר החייאה בשטח הציבורי ובשל כך אנו פועלים במרץ בשנים האחרונות על מצב להנגיש את נושא ההחייאה לאזרחים בשטח ציבורי. אנו מודים ליוזמי הפרויקט ולחברת ‘תל-אופן’ על הירתמותם המיידית למען המטרה החשובה. אני מאחל לתושבי תל-אביב בריאות איתנה כמובן ומזכיר כי בעת הצורך – המכשיר זמין לרשותם ויסייע להציל חיי אדם”.

דילוג לתוכן