משכון זהב – מתי כדאי לבצע ואיך לבחור היכן?

הזהב מלווה את בני האדם אלפי שנים אחורה ואזכורים שלו מופיעים במקורות שונים כראיה ליוקרה, עושר ורווחה. הזהב בימינו נחשב חומר מבוקש לכלים ותכשיטים מיוחדים וכן ידוע בתכונותיו המיטיבות עם הרוכש כמו עמידות, ידידותיות לעור ועוד.

משכון זהב היא שיטה די נפוצה שבה אנשים רבים משאירים את הזהב הנמצא ברשותם כעירבון להלוואת כסף. זוהי דרך מוכרת להיחלץ או לפתור מצבים כלכליים בעייתיים בעזרת הכלים העומדים לרשות אנשים פרטיים כמו כלי כסף, תכשיטים, זהב, יהלומים ועוד. בעת החזרת הסכום שנקבע במעמד הלוואה, ניתן לקבל בחזרה את החפצים כך שהמשכון הוא הליך זמני.

מה יתרונותיו של משכון זהב?

  • משכון זהב הוא הליך מהיר המשמש כמעין “גלגל הצלה” במקרים בהם יש צורך בכסף שאין לנו בדחיפות – במקרי חירום בעסק שלנו, בעת כניסה למינוס בחשבון הבנק וכדומה. הזריזות של תהליך המשכון מאפשרת פתרון מהיר שלא יסבך את המצב ולא יותיר אותו להיעשות גרוע יותר בחלוף הזמן עד למציאת פתרון אחר.
  • פריטי זהב וכסף הם לפעמים מתנות, מזכרות וירושות הקרובים לליבנו ולא נרצה להיפרד מהערך הסנטימנטלי שלהם לנצח על ידי מכירתם. מסיבה זו, משכון הפריטים יבטיח את האפשרות לקבלתם בחזרה באופן שירגיע את המוכר וגם יאפשר לו לטפל במצוקה אליה הוא נקלע בעת הזו בידיעה שלא נפרד מרכושו היקר לעד.
  • מכירה של זהב בניגוד למשכון עשויה להיות מאתגרת כאשר מדובר במוצרים פגומים או שבורים כמו שרשרת ללא סוגר או טבעת שנפל ממנה העיטור. ערכו של המוצר ירד באופן משמעותי ותצאו בהרגשה שקיבלתם פחות משהיה לכם ביד. בהליך משכון זהב אין חשיבות לתצורתו הנוכחית של המוצר ועל כן שווי הזהב לא יפחת.

איך לבחור חברה למשכון הזהב שברשותכם?

אם נתקלתם בצורך דחוף וממשי במזומנים ויש ברשותכם פריטי זהב שתרצו למשכן, חשוב לבחור את החברה שתלווה לכם את הכסף באופן יסודי וחכם. כפי שנאמר, משכון זהב מטרתו לאפשר הקלה במצב הכלכלי אך לא ויתור על מוצרי הזהב היקרים לליבכם.

 עקבו אחרי הסעיפים הבאים כדי להבטיח בחירה מושכלת ובטוחה בחברה דרכה תבצעו משכון זהב:

  1. בדקו כי החברה אינה מפוקפקת ובעלת כתובת פיזית ודרכי פנייה זמינות ללקוחותיה.
  2. ודאו כי החברה הינה משרד מורשה בבורסה כדי להעריך את אמינותה.
  3. חפשו ביקורות של לקוחות קודמים ואף התייעצו עמם באשר לעסקה שביצעו עם החברה.
  4. שאלו על תנאי המכירה, הבטיחות והדיסקרטיות שהחברה מספקת ללקוחותיה.
  5. עמדו על שנות הניסיון של החברה בתחום כדי להסיק מהן על מקצועיותה.
  6. השוו בין חברות לקבלת תמונת מצב על המקום המשתלם ביותר לביצוע משכון זהב.
  7. היעזרו במחשבון זהב בטרם פגישת ההערכה כדי לנטרל אפשרות של מרמה על ידי אנשי החברה.
דילוג לתוכן