נפרדים מגשר קלקא

גשר קלקא – הסוף. צילום: באדיבות אחוזות החוף

במסגרת עבודות “שדרת הקריה” , נהרס גשר קלקא בדרך מנחם בגין, שחיבר בין שני צדי הדרך הסואנת ממזרח למערב. הגשר, ששירת הולכי רגל כבר כמעט 44 שנה נקרא על שם היזם נחום קלקא ז”ל שבנה אותו, הוא הונף לראשונה בשנת 1977, אך קרס בבוקר שלאחר הנפתו ולאחר מכן הגשר הונף מחדש בהצלחה ונפתח לתנועת הולכי רגל. העבודות לפירוק הגשר החלו ביום חמישי בערב  והסתיימו ביום שישי בצהריים.

פרויקט שדרת הקריה הנעשה על ידי עיריית תל אביב- יפו באמצעות אחוזות החוף בשיתוף משרד התחבורה ונועד לייצר מרחב ציבורי ותחבורתי משופר, נעים ובטוח מעל תוואי המנהרה של הרכבת הקלה. ניצבי גשר קלקא נמצאים כיום במקום שבו מתוכננים להיסלל נתיבי תחבורה ציבורית, ועל כן נדרש לפרק את הגשר.

“שדרת הקריה” הוא פרויקט הפיתוח המשמעותי והגדול ביותר שנעשה בגוש דן לפיתוח מרחב עירוני, בביצוע של רשות מקומית. הפרויקט יהפוך את ציר התנועה העמוס בדרך מנחם בגין והסביבה לשדרה עירונית ירוקה, שוקקת חיים ואטרקטיבית, ובה מגוון רב של תשתיות להתניידות ירוקה: מדרכות רחבות תחת עצים בוגרים שיתנו צל, שבילי אופניים דו-סטריים בשני צידי הכביש ונתיבי תחבורה ציבורית. זאת, לצד חידוש מקיף של מערכות חשמל, תקשורת, ביוב, ניקוז ומים לרווחת התושבים והעובדים בבנייני המשרדים הרבים באזור.

העבודות להסרת גשר קלקא. צילום: באדיבות אחוזות החוף
דרך מנחם בגין לאחר הסרת הגשר הותיק. צילום: באדיבות אחוזות החוף

פרויקט שדרת הקריה מבוצע כחלק מהחזון התחבורתי של עיריית תל אביב-יפו לקידום הולכי רגל ורוכבי אופניים ופיתוח מערכות הסעת המונים ואמצעי תחבורה בני קיימא, שיהוו חלופה טובה לרכב הפרטי ויספקו לתושבי העיר ולמבקרים בה מגוון חלופות תחבורתיות להתניידות בטוחה, מהירה, נוחה, זולה ובריאה , בדומה לנעשה בערים המובילות בעולם.

המגוון התחבורתי יכלול, בין היתר, מערכות הסעת המונים מסילתיות כגון רכבת קלה, מטרו, נתיבים מהירים ורכבת ישראל (לבאים מחוץ לעיר), אוטובוסים חשמליים, תחבורה ציבורית לפי ביקוש, שאטלים ומוניות רבות קיבולת. כל זאת לצד אמצעי התניידות אישיים כגון אופניים, קורקינטים וכמובן – שיפור תנאי ההליכה ברגל כאמצעי התניידות נוח למרחקים קצרים ובינוניים בעיר- כפי שיבוצע במסגרת פרויקט שדרת הקריה.

דילוג לתוכן