סבא וסבתא חוזרים לעבודה: תל”ם משיקה מרכז השמה ייחודי בדרום תל אביב

עמותת תל”ם (תעסוקה למבוגרים; ס”ל) הינה עמותה הפועלת למען קידום תעסוקה לגילאי 60+ הכוללת ליווי אישי של מחפשי עבודה (בעיקר בעלי הכנסה נמוכה) לבין המעסיק. העמותה תדאג להבטיח תעסוקה ומקומות עבודה לאזרחים ותיקים”.

בינואר 2022, עמותת תל”ם תפתח את שעריה בתל אביב. ערכי העמותה מתבססים על תכנית תעסוקה ייחודית למחפשי עבודה בגילאי 60+ בעלי הכנסות נמוכות שחיים בעיקר מקצבת המדינה ויהיו מעוניינים להשתלב בעולם העבודה. כל זאת מתוך הבנה כי יש צורך ממשי לספק מקומות עבודה לאוכלוסיית הגיל השלישי בעיקר בקרב השכבות הסוציואקונומיות הנמוכות.

מטרתה העיקרית של העמותה להוביל לשילוב מבוגרים בתעסוקה תוך ליווי אישי לחיזוק הכישורים. העמותה שואפת להוביל לשיפור במצבם הכלכלי-חברתי באמצעות שילוב בתעסוקה והעלאת המודעות ליתרונות בסביבת עבודה רב-גילית. בחלק מהמקרים תל”ם דואגת למתן הכשרה אישית לאוכלוסיה המבוגרת “בתוך הבית” ע”י צוות המומחים על מנת להקל על הסתגלותם.” העמותה תדאג להבטיח תעסוקה ומקומות עבודה לאזרחים ותיקים מבוגרים מתוך אמונה שלמה כי מציאת מקום עבודה למבוגר היא פעולה מצילת חיים באופן הכלכלי ומאידך באופן הנפשי”. כך לדבריו של עודד לוינטון מנכ”ל העמותה.

צילום: יח״צ תל״ם

העמותה מקיימת קשר ישיר עם מעסיקים ועם מבקשי עבודה (גימלאים בעלי עניין וצורך בפרנסה ובהכנסה נוספת). תהליך הסיוע למבקשי עבודה כולל ליווי אישי בתהליך החיפוש והשתלבות בעבודה וניתן ללא תשלום.

סניף תל”ם ת”א-מרכז הוא סניף חדש של העמותה ברח’ דה פיג’וטו 2 בתל אביב (פינת רח’ יפו-ת”א 43), בסמוך לשוק לוינסקי. סניף זה משרת את תושבי ת”א וגוש דן ומציע מקומות עבודה בעיר ת”א ובערים הסמוכות אליה כגון רמת גן, בת ים, גבעתיים וחולון ועוד.

“אני מתרגש מאד מפתיחת מרכז ההשמה בתל אביב, לפנינו אתגרים משמעותיים שאני ללא ספק בטוח שנצליח לעמוד בהם ולבסוף לסייע רבות לאוכלוסייה המבוגרת שכ”כ צריכה אותנו באזור זה. ואני רוצה לנצל את ההזדמנות להזמין מתנדבים ומתנדבות בעלי ניסיון תעסוקתי לקחת חלק בעשייה הפוריה ולהתנדב כיועצים אישים המסייעים למבקשי עבודה ומכווינים בקשרי מעסיקים”, סיכם לוינטון.

דילוג לתוכן