עובדת המרפאה לחצה על המטופל לעבור בדיקה – והצילה את חייו

בזכות מסירותה ועקשנותה של אורה בן שמעון מזכירה רפואית במכבי, השתכנע צבי, תושב תל אביב בן 65, לבצע בדיקת סקר לגילוי מפרצת באבי העורקים הבטני. בבדיקה שנערכה במכון הדימות במכבי השלום נמצא כי צבי סובל ממפרצת באבי העורקים הבטני ופונה מיידית לבית החולים שם עבר ניתוח דחוף שהציל את חייו. במכתב תודה מרגש שהעניק השבוע לצוות כתב צבי: “עד לפני פחות מחודש כלל לא הכרתי את משמעות וחשיבות בדיקה זו, אין ספק שאילולא הטלפון מציל החיים של אורה לא הייתי יכול לכתוב שורות אלו.”

רגע מרגש נרשם השבוע במרפאת אזורי חן של מכבי שירותי בריאות במחוז המרכז. למקום הגיע צבי, תושב תל אביב בן 65 שחייו ניצלו לאחר שאובחן עם מפרצת באבי העורקים הבטני. צבי סיפר כי ביצע את הבדיקה לאיתור המפרצת בזכות שיחה יזומה שקיבל לפני כחודש על ידי המזכירה הרפואית במרפאה אורה בן שמעון. השיחה שהצילה את חייו של צבי, בוצעה כחלק מפעילות קידום בריאות במכבי, שמטרתה ליצור קשר עם חברי הקופה הנמצאים בקבוצות סיכון ולהזמינם באופן פעיל לבדיקות וטיפולים למען שמירה על בריאותם.

בשיחה, צבי שלא הכיר את הסכנות בגין מפרצת באבי העורקים, הביע חשש מקיום הבדיקה, אך אורה לא ויתרה ושכנעה אותו, לקבוע תור. בסיום השיחה קבע צבי תור למכון האולטרסאונד של מכבי השלום, שם נמצא כי הוא סובל ממפרצת מסכנת חיים באבי העורקים הבטני בקוטר 8 ס”מ. מיד לאחר הבדיקה צבי הובהל בדחיפות לבית החולים שם עבר ניתוח שהציל את חייו. כאמור מיד עם שחרורו מבית החולים הגיע צבי להודות לצוות והעניק לאורה מכתב תודה.

במכתב התודה כתב צבי: “אני כותב בהתרגשות רבה מכתבי זה, משתי סיבות עיקריות: אחת להוקיר תודה על העבודה החשובה ומצילת החיים ושנית לפרסם מכתבי זה- והלוואי ועוד חברים ישמעו על המקרה שלי ויבצעו את בדיקת האולטרסאונד מצילת החיים.” לאורך מכתבו מספר צבי על המקרה ומוסיף כי מדי יום הצוות הרפואי בבית החולים הזכיר לו כי קיבל את חייו במתנה. בסיום מכתבו כותב צבי:  “חשוב לי מאוד שתפרסמו מקרה זה. אני עצמי עד לפני פחות מחודש ימים כלל לא הכרתי את מהות, משמעות וחשיבות בדיקה זו ואין ספק שאילולא הטלפון מציל החיים של אורה לא הייתי יכול לכתוב שורות אלו.”

מכתב תודה מכבי שרותי בריאות
הצילה את חייו. אורה בן שמעון ודודו שעשוע עם מכתב התודה. צילום: מכבי שרותי בריאות

אורה בן שמעון, מקדמת בריאות במכבי שירותי בריאות מרחב עבר הירקו סיפרה: “זו זכות גדולה עבורי שבמסגרת השיחות היזומות שלנו לקידום בריאות הצלנו את חייו של צבי. מדובר בפעילות בעלת חשיבות עצומה שמוכיחה זאת פעם אחר פעם. התרגשתי מאוד לקבל ולקרוא את מכתבו של צבי וזה נותן דחיפה עצומה להמשיך בפעילויות מצילות חיים אלו גם עבור חברינו האחרים.”

דודו שעשוע, מנהל מרחב עבר הירקון במכבי שירותי בריאות מחוז המרכז הוסיף: “קיימת חשיבות גדולה עבורנו לשמור על קשר עם החברים ולהזמין אותם לקיום בדיקות מקדימות. במקרה זה הזמנו את החברים לעבור בדיקות סקר לגילוי מוקדם של מפרצת באבי העורקים. בשנים האחרונות עלתה המודעות לנושא אחרי מותו של הזמר האהוב אריק איינשטיין, אך עדיין יש לא מעט אנשים שלא מכירים את הסכנות הקיימות ולא מגיעים לבדיקות למרות שהם בקבוצת סיכון.”

דילוג לתוכן