עמותת רקפת פותחת 3 קבוצות חדשות למתבגרים בתל אביב

התקופה האחרונה הייתה מלחיצה ומלאת אתגרים נפשיים לא פשוטים – במיוחד לאלו המתמודדים עם חרדה חברתית, החשיבות לטיפול בה גובר מיום ליום וההבנה כי יש מה לעשות איתה מתחילה לחלחל לרבים. כעת, עמותת רקפת, המסייעת למתמודדים עם חרדה חברתית, פותחת 3 קבוצות חברתית חדשות למתבגרים המתמודדים עם חרדה חברתית. בנוסף, נפתח גם קורס ייעודי בחופשת הקיץ למתבגרים בעיר – שמטרתו לחזק את היכולות החברתיות לקראת המעבר לחטיבה והתיכון.

עמותת “רקפת” היא עמותה המסייעת למתמודדים עם הימנעות וחרדה חברתית, באמצעות קבוצות חברתיות לבוגרים ומתבגרים בכל רחבי הארץ. העמותה, בהובלתו של מנכ”ל העמותה אבנר דפני, פועלת מתוך האמונה כי כולם ראויים וזכאים למעגל חברתי תומך ומכיל. נוער מופנם וביישן, לעתים אף עם חרדה חברתית מאובחנת, זקוק למרחב בטוח, מוגן ומכיל על מנת להעז להיות חלק ממעגל חברתי – להיות שייך. הקבוצות החברתיות של עמותת “רקפת” הן כלי אפקטיבי שנועד לאפשר מרחב מונחה ומוגן לחיזוק היכולות החברתיות, ולתרגול חשיפה לסיטואציות יומיומיות מורכבות יותר ופחות.

מהות פעילות העמותה היא לעזור ולסייע לאנשים שמתמודדים עם מופנמות וחרדה חברתית וללמדם כיצד מתגברים עליה באמצעות קבוצה מכילה שנמצאת באותו המצב. הקבוצות שמפעילה העמותה מטפלות בצורה רגשית-חברתית ומשמשות כמסגרת חברתית קבועה ותומכת שמשלבת בין הנעה לפעולה והתמודדות, תמיכה והנאה. מנחי הקבוצה בעלי ניסיון רב בהנחיה ספציפית מול אנשים בעלי חרדה חברתית, וחלקם מתמודדים בעצמם עם חרדה חברתית או ביישנות. המפגשים הקבוצתיים נערכים בצורה רציפה וכן מפגשים אונליין, ומיועדים למעוניינים להרחיב את המעגל החברתי ולתרגל חשיפה לסיטואציות חברתיות לשיפור יכולות חברתיות.

עמותת רקפת
צילום: באדיבות עמותת רקפת

בנוסף, מתוך הבנה כי חופשת הקיץ של הילדים טומנת בחובה אתגרים חברתיים גדולים כיוון שאין מסגרות חינוכיות – עמותת רקפת פתחה קורס קיץ ייעודי שמתמקד בחיזוק היכולות החברתיות לקראת המעבר לחטיבה או התיכון. מטרת הקורס היא להוות מצד אחד מקום מכיל ותומך, מסגרת קבועה ושגרה בתוך החופש הגדול, שכוללת מפגש חברתי והכרת חברים חדשים שתורמים לצמצום תחושת “הלבד” והבדידות ואף הגדלת המעגל החברתי של הילדים ויחד עם זאת – משלבת תכנים שמטרתם לחזק את היכולות החברתיות, הביטחון העצמי והמוטיבציה ולחשוף ולתרגל בצורה הדרגתית ורגישה לסיטואציות יומיומיות חברתיות – מורכבות יותר או פחות. המפגשים יתקיימו בת”א ובכפר סבא, בחלוקה גילאית לחטיבה ותיכון.

אבנר דפני, מנכ”ל העמותה: “לאור הביקוש הגדול, אנחנו שמחים לפתוח עוד ועוד קבוצות ולהרחיב את הפריסה הארצית. מערכת החינוך יוצאת לחופשה ארוכה זאת לאחר תקופה של חוסר ודאות וטלטלות לא פשוטות עבור הילדים וחשוב מאין כמוהו להמשיך ולשמר מסגרת יציבה, בטוחה, עוטפת ומחבקת עבור הילדים במהלך כל הקיץ. אנחנו נרגשים לספר שהשנה בנוסף לקבוצות פתחנו גם קורסים המתמקדים בחיזוק היכולות החברתיות לקראת המעברים לחטיבה ולתיכון שהם חווייתיים ומהנים מצד אחד אך גם מצמיחים ומאתגרים את הילדים לעשות תהליך משמעותי בחופש הזה”.

דילוג לתוכן