עיר שווה- עיריית תל אביב- יפו משיקה תכנית עירונית אסטרטגית לקידום שוויון מגדרי

עיריית תל אביב-יפו משיקה תכנית אסטרטגית פורצת דרך לקידום שוויון מגדרי בעיר. העירייה, ש-60% מתקציבה מנוהל על ידי נשים, ממשיכה לצעוד קדימה, מעמיקה את לימודי המגדר במוסדות החינוך שלה, פועלת למיגור ההטרדות המיניות במרחב הציבורי, נאבקת בהדרת נשים, מקדמת את הנצחתן במרחב הציבורי ופועלת להטעמת החשיבה המגדרית בכל תחומי החיים. כדי לצמצם את אי השוויון המגדרי ואת הפערים בין גברים לנשים בחברה הישראלית, עיריית תל אביב-יפו הציבה את השוויון המגדרי כמטרה עירונית, לא מחכה לשינויים ברמה הלאומית, אלא מצטרפת לערים מובילות בעולם כמו ניו יורק ווינה ולוקחת אחריות על הנושא.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: “עיר שווה היא מגדלור של כל מה שנכון ונחוץ לעשות עכשיו, ועוד יותר במציאות החברתית והפוליטית בישראל של ימינו. גם בתחום של שוויון מגדרי, תל אביב-יפו תהיה מגדלור ישראלי ואני מקווה ומאמין שיהיו רשויות נוספות שיבואו בעקבותינו וישימו את השוויון המגדרי בראש מעייניהן. זה קריטי לעתידן של הילדות, הנערות והנשים בכל הגילים, אבל גם לעתידם של הילדים, הנערים והגברים. שוויון מגדרי הוא אינטרס של שני המינים ויש לו כוח לייצר מציאות טובה יותר בשביל שניהם”.

הידעת? (נתונים מדד המגדר, 2020)- נשים מהוות 50% מהאוכלוסייה בישראל, אבל…
• הן פחות מ-24% מחברי הכנסת ה-25
• הן מרוויחות כ-30% פחות שכר חודשי ממוצע מגברים
• הן עובדות 16 יותר שעות בשבוע בעבודות שקופות- עבודות בית וטיפול
• הן פחות מרבע מהמנכ”לים במשק, מהספורטאים הפעילים ומהזמרים המושמעים בתחנות הרדיו, וכחמישית מהפרופסורים מן המניין באקדמיה
• מדי שנה נרצחות בממוצע 20 נשים בישראל על ידי בן זוג או קרוב משפחה אחר

התכנית “עיר שווה”, שגורמי העירייה החלו בפיתוחה בשיא משבר הקורונה, במהלכו נשים היו הנפגעות המרכזיות, היא תכנית מעשית עם כיווני פעולה אופרטיביים שייושמו עד שנת 2027 ויהפכו את תל אביב-יפו לעיר שווה מגדרית הראשונה בישראל. התפיסה העומדת בבסיס התכנית היא כי אי שוויון מגדרי נמצא כמעט בכל מקום, והוא פוגע בכולם- בנשים ובגברים, במוסדות, בשירותים שהם מעניקים ובחברה כולה. התכנית מבקשת להבטיח שבדנ”א העירוני תהיה הכרה, ויינתנו משקל ומקום לקול, לצרכים ולנקודת המבט של נשות העיר- המהוות מחצית מאוכלוסייתה.

דילוג לתוכן