צו הארנונה לשנת 2023: הארנונה בעיר נשארת בין הנמוכות בארץ

חיוב הארנונה לדירות בעיר נותר בין הנמוכים בקרב הרשויות בישראל * תעריף הארנונה למגורים יעודכן בהתאם למחויב בחוק- 1.37% * שינויים באזורי מס למגורים במתחם כיכר אתרים ובמתחם הדולפינריום לקראת בניית פרוייקטי יוקרה בקו ראשון לים.* גם השנה הוצע לקבוע תעריף מיוחד לדירות נופש * הנחה של 5% בארנונה ל-5,700 משרתי מילואים תושבי העיר

מועצת עיריית תל-אביב-יפו אישרה את צו הארנונה לשנת 2023, במסגרתו יעודכנו תעריפי הארנונה כמחויב על פי חוק- עדכון של 1.37%, בהתאם לנוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים.

מדברי רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, במועצה: “השנה פרסם משרד הפנים את הקריטריונים על פיהם ניתן לבקש לא להעלות את העלאה האוטומטית. הקריטריונים קובעים שכמעט כל הרשויות הארץ (על פי תעריפי המגורים) שיגישו בקשה שלא להעלות את ההעלאה האוטומטית ידחו מראש. אנחנו בעיריית תל אביב- יפו איננו פופוליסטיים, אנו לא נגיש בקשה שנקבע מראש שתדחה אך ורק כדי למצוא חן בעיניי הציבור. עם כל זאת, אני מבקש להבהיר ששיעורי הארנונה בתל אביב-יפו הם מהנמוכים בכל איזור המרכז, וכל עוד נמשיך להתנהל בזהירות, בחכמה ובאחריות – הם גם יישארו כאלה.”

נזכיר כי, תעריף הארנונה הממוצע למגורים בתל אביב-יפו לשנת 2023 עומד על 55.94 ש”ח למ”ר לשנה והוא מהנמוכים מבין הערים הגדולות. לצורך השוואה אפשר לראות את תעריפי הארנונה ברשויות עירוניות גדולות אחרות לשנת 2022.

חולדאי ביפו, אמש. צילום: באדיבות עיריית תל אביב-יפו

תעריף ארנונה מגורים בש”ח

ירושלים- 82.14

רמת-גן- 72.80

בני-ברק- 68.97

הרצליה- 65.60

תל-אביב-יפו- 55.94

אשדוד- 55.05

בנוסף, מה חדש בצו השנה? שינוי אזור מס למגורים-

מגורים במתחם כיכר אתרים מערבית לירקון, אזור המאופיין כאזור עסקי הכולל בעיקרו בתי מלון גדולים ושגרירויות, כשבאזור 5 יחידות מגורים. באזור מתוכננות להיבנות כ-220 יחידות דיור חדשות ועל כן נדרש שינוי אזור המס מאזור 2 לאזור 1.

מגורים מתחם הדולפינריום, אזור המאופיין כאזור עסקי, במתחם זה החלה בנייה של פרויקט מגורים יוקרתי בקו ראשון לים הכולל כ-300 יחידות דיור, ועל כן נדרש שינוי אזור המס מאזור 4 לאזור 1.

לנוכח העובדה ששרי הפנים והאוצר לא אישרו באופן גורף את השינויים בצו הארנונה לשנת 2022, מובאים השנה שוב לאישור חלק מהשינויים שהתבקשו בשנה הקודמת:

תעריף מיוחד לדירות נופש, אשר נקבע נוכח העלייה החדה במספר הדירות המושכרות לתקופות ארוכות והפגיעה הנגרמת עקב כך לאורח החיים של התושבים בפרט ולמחירי הדיור בשוק השכירות בכלל.

בקשה להפחתת התעריף לחדרי טרנספורמציה בשיעור של כ-3.7% לאור הסכם פשרה שנחתם בין העירייה לבין חברת החשמל לעניין נכסי חברת החשמל. לגבי שטח מבנה המשמש בלעדית לתחמ”ש (תחנת משנה), התעריף נותר ללא שינוי.

כמו כן, תמשיך העירייה בהענקת הנחה בשיעור של 5% בארנונה באופן יזום למשרתי מילואים תושבי העיר תל אביב-יפו, ללא שיידרשו להגיש בקשה. הדבר ייעשה בהתאם לקובץ משרתי המילואים שהתקבל ממשרד הביטחון.

דילוג לתוכן