קורוזיה- הרוצח השקט של מפעלים

במאות השנים האחרונות העולם מתבסס ברובו על הייצור המתבצע במפעלים. במידה כזו או אחרת השבתת המפעלים תשבית את חיינו, זה עשוי להיות אפילו מסוכן. תרופות שפעם רופא הכפר ייצר מהצמחים ביעד הסמוך וכתש בבית- היום מיוצרים במפעל תרופות, את החיטים עבור הלחם קוצרים באמצעות מכונות שיוצרו במפעל ענק ולא באמצעות המגל הידני כמו פעם, והשבתת ייצור מערכות השקיה, זיבול או קצירה עלולות לפגוע בכמויות המזון בעולם, אפילו חשמל מיוצר בבתי תעשייה ענקיים יעודיים והשבתתם עלולה להפיל את המערכות העולמיות ולהביא אותנו למצבי קיצון קטסטרופליים. מתברר איפה שהחשוב מכל עבור מציאות אנושית בעולם של 2024 היא הגנה על מערכות הייצור המכניות- אוטומטיות שלנו. מניעת קורוזיה, אחד האתגרים הגדולים בתחום התעשייה, מקבלת פתאום משמעות עמוקה ונחוצה מאין כמוה.

מהי קורוזיה ואיך היא נוצרת

עבור כל מי שמנהל פס ייצור אבל לא מבין עד הסוף בפעילות ובמבנה שלה, ומשאיר זאת לאנשי המקצוע אותם הוא שוכר לשירותו ולשירות המפעל, ננסה להסביר במילים מובנות את המושגים המקצועיים- פיזיקליים הללו. קורוזיה היא שם כללי לטיני לתהליכים כימיים של התחמצנות החומר הנוצרים מכל מיני סיבות. למשל- מגע ישיר של חמצן במתכות יכול לגרום להם קורוזיה, זה מתבטא בתופעה שאנו מגדירים אותה- חלודה. החומר מתחמצן ונאכל לאיטו. גם באוויר יש חמצן, אבל יותר מכך- גם במים ובמרבית הנוזלים. לכן, קורוזיה היא מסוכנת עבור פסי ייצור ומתקני תעשייה, אך כשם שהיא מסוכנת היא גם נפוצה וקרובה להתרחש. VCI היא שיטת עבודה ייחודית אותה פיתחה חברה אמריקנית בעלת ניסיון ארוך שנים בתחום, ותפקידה להגן על מערכות ייצור ותעשייה מפני קורוזיה באמצעות ציפוי ייחודי.

איך זה עובד ולמה זה חשוב

במערכות התעשייה אנחנו משתמשים בחומרים מגוונים, החל מסוגי גומי גמישים ועד לזכוכיות מחוסמות. אבל אי אפשר בלי לשלב בצינורות, בסכינים ובמעברים- חלקי מתכות. אנחנו משלבים סגסוגות מתכות, מתכות טהורות, חזקות או רכות יותר, ומגוונות. יחד עם זאת, לרוב בפסי הייצור עוברים חומרים שיש בהם חמצן ועלולים לפגוע במתכות הללו. גם מסיר שומנים תעשייתי בו אנו משתמשים לניקוי המכונות עשוי לגרום לקורוזיה. לכן, רעיון הציפוי של המתכות ברמה גבוהה פותר את בעיית ההתחמצנות באופן מושלם. אחרי ציפוי VCI לכל אורך פס הייצור אתם תוכלו להיות רגועים לגבי מניעת קורוזיה אצלכם במפעל. מחפשים עוד פתרונות מושלמים לבעיות וצרכים במפעל? דברו איתנו ביורוסיל.

דילוג לתוכן