תהליך פתיחת עוסק פטור

אם החלטתם להפוך לעצמאים, חשוב מאוד לדעת שלא בכל מקרה תוכלו לפתוח תיק עוסק פטור. כל אדם מעל גיל 18 רשאי להקים עסק עצמאי המוגדר כעוסק פטור, כל עוד הוא עומד בשני תנאים: ראשית כל, מחזור ההכנסות של העסק לא עולה על הסכום הנקבע נכון לשנת המס הרלוונטית. התנאי השני הוא שאינכם עוסקים במקצועות חופשיים כגון: רופאים, עורכי דין, אדריכלים, רואי חשבון, מהנדסים ועוד.

פרמטרים לפתיחת עוסק פטור

העוסק הפטור למעשה פטור ממע”מ. המשמעות היא שאחרי פתיחת עוסק פטור, לא יהיה לכם צורך לשלם מע”מ על העסקאות שלכם ויהיה אסור לכם לגבות מע”מ מהלקוחות שלכם. מסיבה זו, לא תהיו רשאים להוציא חשבוניות מס ללקוחות, אלא קבלות בלבד. יחד עם זאת, העוסק הפטור לא פטור מתשלום מס הכנסה וביטוח לאומי ולאחר פתיחת עוסק פטור, תדרשו לשלם את המיסים הללו.

פתיחת עוסק פטור לכאורה איננו תהליך מורכב מדי, מדובר על תהליך הכולל פתיחת תיק במע”מ כעוסק פטור ולאחר מכן במס הכנסה וביטוח לאומי. יחד עם זאת, כאשר פותחים תיק עוסק פטור, כדאי להיעזר ברואה חשבון שכן, יש לו היכרות טובה עם חוקי המס. לא פעם ההליך מול ביטוח לאומי יהיה מורכב יותר בתהליך פתיחת עוסק פטור ועל כן, סיוע של רואה חשבון בתהליך זה תקל עליכם ותסייע לכם לדייק בתהליך.

קרדיט: pexels

האם יש צורך בגורם מוסמך להשגת המסמכים לצורך רישום עוסק פטור?

בכדי לפתוח תיק עוסק פטור, יש להגיש מסמכים שונים במע”מ, במס הכנסה ובביטוח הלאומי. המסמכים הנדרשים לפתיחת התיק במע”מ הם: טופס 821 מלא וחתום, תעודת זהות כולל ספח, אישור על ניהול ספרי חשבון בבנק או צילום של שיק ואם אתם מתכננים להקים את העסק במבנה כלשהו ששכרתם, כדאי לצרף גם את חוזה השכירות. המסמכים הנדרשים לפתיחת תיק במס הכנסה הם: טופס 5239 מלא וחתום, צילום של תעודת זהות וספח, אם מדובר על זוג נשוי החי בנפרד ומעוניין להגיש בקשה לפתיחת התיק בנפרד, עליהם לצרף טופס 4440 הכולל חתימה על ידי עורך דין. כמו כן, יש לצרף טופס פתיחת תיק עצמאי לצורך פתיחת תיק ניכויים וזאת אם אתם מתכננים להעסיק עובדים בעסק.

את כל המסמכים יש לצרף לפתיחת התיק ברשויות המס השונות. חשוב מאוד לצרף את המסמכים הנכונים על פי דרישה למס הכנסה, למע”מ ולביטוח הלאומי. על אף שניתן להשיג באופן עצמאי את המסמכים הנדרשים לפתיחת תיק עוסק פטור, הרי שרואה חשבון מנוסה ומקצועי יכול לסייע בהשגת המסמכים הרלוונטיים לפתיחת התיק בקלות ובהתאם לדרישות העדכניות ביותר של רשויות המס.

אפשר להשיג את המסמכים הנדרשים לפתיחת התיק ברשויות המס לבד, אך רואה חשבון מנוסה יכול לסייע והוא משיג את המסמכים הרלוונטיים לפתיחת התיק בקלות, ובהתאם לדרישות העדכניות ביותר של רשויות המס.

רישום עוסק פטור עם רואה חשבון, הוא תהליך הרבה יותר קל, נוח ומהיר. בכדי להימנע מביורוקרטיה מתישה ובזבוז זמן מומלץ מאוד לבחור רואה חשבון שילווה אתכם הן בתהליך פתיחת התיקים הרלוונטיים במס הכנסה, מע”מ וביטוח לאומי והן בכדי שילווה את העסק שלכם, ינהל את ספרי החשבונות שלו ויגיש את הדוח השנתי הרלוונטי למע”מ בצורה הטובה ביותר.

 

דילוג לתוכן