גבר, הגיע הזמן לעשות ניתוח גינקומסטיה?

הדרישה התרבותית לאסתטיקה ויופי כבר מזמן לא מוגבלת לנשים בלבד. מזה כמה מאות בשנים שגם הגברים נדרשים בסטנדרטים אסתטיים שונים, וכיום זה מגיע לשיא. הסרת שיער ולייזר, חיטוב ועיצוב הגוף, שאיבת שומן, ועוד הליכים כירורגיים רבים מאפשרים לגבר המודרני להיראות במיטבו, תמיד.

ניתוח גינקומסטיה הינו הליך כירורגי נפוץ יחסית, שכן המצב בו הוא מטפל הוא מצב בו יש פגיעה ישירה באסתטיקה הגברית.

ממש כפי שהחזה הנשי “אמור” להיראות בצורה מסוימת לפי האידאלים שהחברה דורשת, הרי שישנה גם ציפייה שכזו מהגברים. חזה מעוצב וחטוב, בולט וחזק, עדיף מרובה למדי, ובטח שללא מראה עגול הנחשב נשי. 

ניתוח גינקומסטיה? אבל מה זה בכלל גינקומסטיה?

אנו יוצאים מנקודת הנחה כי במידה ואתם קוראים את המאמר הזה, אתם כבר יודעים, לצערכם, ואולי על בשרכם, מה זה גינקומסטיה, ואתם כאן כי למדתם כי ישנו הליך של ניתוח גינקומסטיה. ובכן, בכל זאת כדי לוודאי שאתם במקום הנכון, נעבור לרגע על ההגדרה של גינקומסטיה:

גינקומסטיה הינה מצב בו רקמת השד אצל הגבר עוברת תהליך של גדילה שפירה (כלומר לא ממאירה או סרטנית). במרבית המקרים מדובר בסופו של דבר בהפרעה אסתטית בלבד, אך לעיתים מצב זה מעיד על בעיה חמורה יותר הדורשת טיפול רפואי.

ניתוח-גינקומסטיה

במרבית המקרים, למזלנו, הגינקומסטיה היא אכן “רק” מצב אסתטי, אך אסתטיקה היא דבר חשוב, שההשפעה שלו על הנפש וחווית החיים משמעותית בצורה בלתי נתפסת, לפחות עד שקורה משהו. אם אתם סובלים מגינקומסטיה, אתם בוודאי כבר יודעים על מה אנחנו מדברים.

לפתע לא נעים כל כך ללכת לים עם חברים וחברות, להוריד חולצה בכל סיטואציה, ללכת לשחות או להחליף בגדים במלתחות חדר הכושר ובבריכה. כל הדברים הללו שגברים אחרים עושים בלי לחשוב פעמיים, הופכים לבלתי נעימים ובעלי השפעה של דחק ומבוכה.

הניתוח מחזיר עטרה ליושנה, ומשנה את מראה החזה בחזרה למראה תקין, ואף מעוצב יותר. במהלך הניתוח מוסרות רקמות השומן המיותרות אשר יוצרות את המראה הנשי לחזה הגברי, כפיתרון ארוך טווח.

הסיבות לבעיה ועוד על הנושא

גינקומסטיה היא תופעה נפוצה, וסיבותיה שונות. אחת הסיבות הנפוצות הינה השמנת יתר, מצב שעלול להוביל לבעיות בריאותיות שונות ומגוונות, כאשר גינקומסטיה היא רק אחת מהן. שומן רב גורם להפקת לפטין בכמות גדולה, הורמון המדכא את היווצרותו התקינה של הטסטוסטרון, מה שמוביל, בין היתר, לשינויים במבנה החזה.

סטרואידים עלולים להוביל ליצירה מוגברת של אסטרוגן, בעיקר עקב שימוש בסטרואיד ספציפי – תחליף טסטוסטרון, הנפוץ בקרב ספורטאים שונים. עודף אסטרוגן, שהוא הורמון המין הנקבי, יכול גם הוא להוביל, בין היתר, לגינקומסטיה. מחלות שונות כולל מחלות בכליות או בכבד, ואף נטילת תרופות שונות כגון תרופה נגד התקרחות, עלולים להוביל לצורך בביצוע ניתוח גינקומסטיה.

דילוג לתוכן