תכנון בית פרטי 100 מטר

אם יש בבעלותכם שטח של 100 מטר ואתם מתכננים לבנות עליו בית פרטי עם מפלס אחד או יותר, חשוב מאוד שתדעו שיש לכם לא מעט אפשרויות בנייה לרבות עץ, אלומיניום, בנייה רגילה בבטון ובנייה קלה שהיא זולה יותר. חשוב מאוד בשלב הראשון להחליט באיזה מסלול אתם מעוניינים לבחור מבחינת סוג הבנייה ואופי הבנייה ולאחר מכן, כדאי מאוד שתשכרו את שירותיו של אדריכל מקצועי העוסק בתחום של עיצוב בתים פרטיים כולל בתים המתפרשים על 100 מטר.

חשוב שתראו את תיק העבודות של האדריכל ותבדקו את ההסמכה שלו, הוותק שלו בתחום, הניסיון ועוד, בטרם תבחרו בו לצורך ביצוע הפרויקט המדובר בצורה הטובה ביותר ובהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

כיצד בונים בית פרטי 100 מטר?

ראשית, על מנת לבנות בית פרטי 100 מטר ולאחר שהאדריכל כבר תכנן את התוכנית הראשונית, יש לשלוח אותה לגורמים הרלוונטיים לצורך קבלת היתר בנייה. רק אם התוכנית מקבלת היתר בנייה ניתן להתחיל את תהליך הבנייה בפועל.

בניית בית פרטי 100 מטר מתבססת על כמה שלבים חשובים: בשלב הראשון יש לבדוק את התקציב העומד על הפרק ולקבל הצעת מחיר לבנייה. חשוב מאוד שתדעו מראש מהו התקציב המקסימלי שלכם וכן, בדקו נכונות לצורך קבלת משכנתא מהבנק ועד איזה סכום היא. לאחר מכן, עליכם לבחור אדריכל.

בשלב הבא, עליכם לחשוב האם אתם מעוניינים לבחור קבלן בניין אשר ינהל את התהליך מההתחלה ועד הסוף או שאתם מעוניינים לבחור כל קבלן הנדרש לעבודה באופן עצמאי ולפקח על עבודתו.

השלב השלישי לאחר שבוחרים קבלן או קבלנים וחותמים מולם הסכם עבודה לרבות זמני תשלום ועוד הוא תכנון שלבי הבנייה. חשוב מאוד שתוכניות הבנייה יעברו בדיקה לא רק של אדריכל אלא גם אל מהנדס וזאת כדי שהן יהיו בטוחות באופן מוחלט. בנייה לא נכונה עלולה לגרור עלויות נוספות במהלך הדרך ולעיתים גם אסון. מעבר לכך, חשוב מאוד לתכנן את הזמנים בצורה נכונה. לרוב, אם מדובר על בניית בית עם קומה אחת, פרק הזמן שיידרש יהיה בין עשרה חודשים לשנה וחצי וזאת בהתאם לקצב ההתקדמות של העבודה.

שלב בניית בית

בשלב המדובר מתחילים לחפור ולבסס את יסודות הבית המהווים את שלד הבית. בשלב זה מעורב קבלן השלד שתפקידו הוא לחפור וליצוק בטון הכולל לוחות ברזל חזקים בצורת רשת המהווים את הבסיס של הבית הפרטי שלכם. אם תכננתם גם מרתף לבית, יש לחפור עמוק יותר וליצוק בטון בצורה שונה על מנת להשאיר חלל שישמש כמרתף. מדובר על עבודה חשובה מאוד שדורשת לא מעט זמן. יש לייבש את הבטון כמה ימים וליצוק עליו שוב ושוב. תהליך בניית השלד דורש לפחות חודש בתנאי מזג האוויר טובים. לאחר שיש שלד לבית הפרטי, ממשיכים ביציקות קורות ועמודים אשר עשויים מבטון מזוין והן מיועדות עבור תמיכה לבלוקים.

בשלב הבא, יש צורך לבנות את הצינורות והתשתיות של המים, הביוב, החשמל, הגז וקווי הטלפון. תהליך זה מתרחש תוך כדי התקדמות בניית הבית. כאשר בונים בלוקים ויוצקים בטון כאשר השרשורים מצויים כבר בתוכו.

בניית בית 100 מטר – כמה מפלסים?

לא מעט אנשים תוהים האם עדיף לתכנן בית פרטי 100 מטר במפלס אחד או בשני מפלסים. ניתן לבחון זאת על ידי תכנון סקיצות משני הסוגים כדי לבדוק מה יותר מתאים לנסיבות. יש להתחשב בנתונים הפיזיים כגון: מיקום גיאוגרפי, כיווני שמש, אוויר, מהן זכויות הבנייה במגרש ועוד. כמובן שיש צורך לשקול גם את ההעדפה האישית של הלקוח. במפלס אחד, כל חללי הבית יהיו נגישים ולא יהיו מדרגות שיכולות להוות מכשול לבני אדם עם מוגבלויות, ילדים או מבוגרים. מצד שני, גם לשני מפלסים יש יתרונות והיתרון המרכזי הוא כיווני הנוף. כדי לשלב גם גינה בבית, חשוב מאוד לתכנן את כמות המפלסים הרלוונטית, על מנת שיהיה גם מקום לגינה וגם ניצול חלל מקסימלי.

בשלב הסופי יש לבחור את חומרי הגמר המתאימים לביתכם, שיעניקו לו את החזות הויזואלית הרלוונטית וכן לעסוק בכל מה שנוגע בתחום עיצוב הפנים,

 

 

דילוג לתוכן