בתל אביב גם בתי ספר עוברים דירה- התיכון החברתי עובר מיקום

התיכון החברתי תל אביב יפו שהוקם לפני כמעט שלוש שנים ופעל בסמוך לגן מאיר במרכז העיר- עובר למשכנו החדש ביפו. את השנה החדשה יחלו תלמידי התיכון באיזור מרכזי, שוקק חיים, ועם נוף לים ביפו. במיקום החדש ימשיך התיכון לפעול לפי ערכיו שהם חיבור לקהילה, מעורבות חברתית ואיכות סביבה. יחד עם המעבר המרגש ליפו בתיכון מדווחים גם על צמיחה ופתיחה של כיתות נוספות.

תפיסת הלימודים החדשנית בתיכון החברתי שמה במרכז את התלמידים ומשתפת אותם במגוון תחומי אחריות בשגרת התיכון- בהחלטות לגבי תכני הלמידה שנעשית באמצעות פרויקטים חברתיים, באחריות האישית והאחריות החברתית של התלמיד בתיכון ובקהילה. משוחררים מלחץ המבחנים, במערכת שעות דינמיות, ללא צלצולים, לומדים התלמידים באווירה שמעודדת חשיבה ביקורתית, עבודת צוות ומיומנויות חקר. הלמידה מתמקדת בהקניית ערכים חשובים שמיושמים בחיי היום יום כמו: מעורבות חברתית, איכות סביבה, סובלנות וקבלת השונה. 

בכיתות של עד 25 תלמידות ותלמידים, שני המחנכים של הכיתה יוצרים קשר אישי משמעותי המאפשר הכרות מעמיקה עם החוזקות והחולשות של כל תלמיד ועם תחומי העניין שלהם. הקבוצות קטנות ואופני הלמידה המגוונים מקדמות דיאלוג ושיח. ההערכה של ההתקדמות נעשית על בסיס תוצרים של פרויקטים ותהליכי הערכה מקדמת למידה. 

בתיכון החברתי ימשיכו לפעול מגמות פורצות דרך – סאונד והפקה מוזיקלית, אקו-חקלאות אורבנית ותקשורת חברתית. המגמות משלבות למידה עם התנסות מעשית המעניקים לתלמידים כלים ומיומנויות רלוונטיות למציאות המשתנה תדיר.

תיכון חברתי תל אביב
תיכון חברתי תל אביב

במסגרת מגמת סאונד פועל בבית הספר אולפן הקלטות. האולפן מתפקד כעסק אמיתי שאותו מובילים תלמידי המגמה ואף מקבלים בו שכר על עבודתם. התלמידים לומדים לעבוד עם  אמנים ואנשי מקצוע, ניהול לוחות זמנים, רכישת ציוד ולוקחים חלק פעיל ביצירה והוצאה לפועל של פרויקטים. בימים אלו נבנה אולפן חדש ומשוכלל במבנה החדש על טיילת מפרץ שלמה, עם הנוף המרהיב לים. 

במגמת אקו חקלאות החניכים לומדים ומתנסים ביצירת מערכות אקולוגיות מתוך תפיסת הקיימות. במסגרת המגמה הילדים לומדים שימוש במשאבים העירוניים לגידול מזון, יצירת סביבה ירוקה ומקבלים חינוך למודעות אקולוגית. שילוב הלמידה העיונית בחקלאות, עירוניות וסביבה יחד עם התנסות פעילה בסדנה העמלנית ומחוץ לבית ספר נותנים כלים ממשיים להתמודדות עם האתגרים הקיומיים של עידן זה. בתקופה הקרובה יקימו חניכי וחניכות המגמה את המתחם החדש של המגמה בניסיון להשתלב בנוף האורבני החדש ובשכונה החדשה. 

במגמת תקשורת חברתית התלמידים לא רק נהנים מלימודים בעזרת שימוש ברשתות החברתיות צילום וגרפיקה, אלא לומדים וחוקרים בעיות חברתיות אקטואליות. לימודי המגמה מתמקדים ביצירת תכנים באמצעות כלים מגוונים כגון צילום, סאונד וכתיבה ופרסומם בקמפיינים בפלטפורמות הניו מדיה. בימים אלו מוקם סטודיו חדש למגמה עם ציוד מתקדם.

אלעד פלג, מנהל משותף בתיכון החברתי מתייחס למעבר ואומר: “אמנם המעבר ליפו הוא לא מיוזמתנו אלא עקב אילוצים עירוניים, אבל עיריית תל אביב העמידה לרשותנו חלופה מדהימה ואנחנו כבר מזהים את הפוטנציאל הטמון במעבר ליפו. התיכון גדל מאוד בשנתיים האחרונות מאז שנפתח וכל שנה מצטרפים עוד ועוד חניכים חדשים שזה מרגש, משמח ומניע את העשייה החינוכית שלנו קדימה. המעבר ליפו מזמן לנו מפגש והיכרות עם סביבה חדשה המאפשר לייצר מעורבות קהילתית עם בשכונה על ידי פעילויות חברתיות מחוץ ובתוך התיכון. כל אלו יחד עם הכיתות החדשות שנפתחו בתיכון- יאפשרו לנו לפתוח את השנה החדשה בסימן 

התחדשות ודרך חדשה ומשותפת עבורנו הצוות, ועבור התלמידים וביחד ניצור את המרחב החינוכי, הלימודי והחברתי הטוב ביותר עבורם”.

 

דילוג לתוכן