“החממה” בפלורנטין חגגה שנה להיווסדה וזוהי רק ההתחלה!

כמו כל המשק, אצל צעירים בני 23-47 הקורונה קבעה סדר יום חדש, סדר יום שבא לידי ביטוי בהתמודדות עם מצבי בדידות – חברתית ועסקית. לא מעט צעירים מצאו עצמם בעל כורחם במצב של להמציא את עצמם מחדש, והפכו להיות היזמים של העסק שלהם. לפני כשנה, מתוך צורך שעלה בשיחה עם מנהלת קהילת פלורנטין מטעם עיריית תל אביב, מאיה אברהמי אלקובי, קיבלה עליה עינת מזרחי – אמנית קרקס והולה הופ ויזמית חברתית, לבנות מרחב קהילתי עבור אותם יזמים ויזמיות.
לאחרונה חגג המיזם שנה וזוהי רק ההתחלה.

להתחבר עם יזמים כמוכם:

“החממה” הוקמה בחסותו של מנהל קהילה תרבות וספורט אגף קהילה דרום מערב ופועלת בתוך המרכז הקהילתי בשכונת פלורנטין. מזרחי, שעומדת בראש המיזם ומאחורי הרעיון מתגוררת בשכונה ואף מגישה את הפודקאסט “מדברים על פלורנטין” בחסות העירייה. המיזם פונה ליזמים שמרגישים “זאבים בודדים” בעסק ובחיים הפרטיים  שלהם, ומחפשים עוד יזמים כמוהם שיוכלו לחלוק איתם את האתגרים, ההצלחות, השאיפות או סתם חוויות.
לאורך שנת הפעילות הראשונה של החממה הנחתה עינת חמישה מחזורים בהם השתתפו כ  150 בעלי ובעלות עסקים מהשכונה ומהעיר כולה, במגוון גדול של תחומים.
היתרון  העיקרי בחממה הוא שהיא מדברת בשפה ובסמנטיקה של היזמים החדשים ומקבלת את אלה שלא רוצים או שלא מוכנים לקבל על עצמם גבולות גזרה נוקשים של קבוצות נטוורקינג שפועלות כיום בשוק  ומחפשים מרחב שמאפשר להם לפתח קשרים מגוונים, מקשרים חברתיים ועד לקשרים עסקים, בקצב ובתנאים שלהם.
הפעילות בחממה עוזרת לכל משתתף ומשתתפת למצוא את מקומו ולענות על הצורך והחוסר שלו.
העדות הכי טובה לכך היא אחוז הנרשמים החוזרים שמצטרף בכל מחזור מחדש, ורשימת ההמתנה הארוכה….
עדויות נוספות הם היקף העסקאות ושיתופי הפעולה העסקיים שנולדו בזכות הפעילות האקטיבית של חברי וחברות החממה.

צילום: מורן מזרחי

“נוצרה פה קהילה תומכת ומפרגנת” אמרה מזרחי באירוע לציון שנה לחממה “הצלחנו לחבר למעלה מ-150 בעלי עסקים בעיר למרכז הזה, שכבר נהיה לנו לבית – נוצרו פה חברויות, שיתופי פעולה עסקיים, עסקים חדשים שהוקמו ואפילו יש לנו זוג שהכיר דרך החממה”

הפעילות בחממה מייצרת תחושת שייכות ומעורבות במרחב הקהילתי של המרכז. חברי וחברות החממה הופכים ל”לקוחות נאמנים” שחוזרים שוב ושוב ורק מחכים בשקיקה למפגש הבא ולמחזור הבא.
בזכות הפעילות בחממה המרכז המארח זוכה לרתום את החברים להיות חלק מרוח המרכז וחלק מהגשמת החזון של המקום ופעילות נוספות שהמרכז מציע זוכות להיענות רבה יותר בזכות חברי וחברות החממה שרוצים לחוות עוד מהפעילויות והאירועים שמציע המרכז.

” כולי ציפייה והתרגשות להבין מה יקרה בעוד שנה/ שנתיים עם הפרויקט המדהים הזה.” מסכמת מזרחי.

דילוג לתוכן