איזה מיסים יש על דירות חדשות? 

רכישת דירה הינה מאורע מרגש ומשמעותי מאוד בחיים. בוודאי פחות תשמחו לשמוע כי זה אינו רק אירוע מכונן אלא גם אירוע מס. מה לעשות? המיסים לא ישלמו את עצמם. אנחנו פה כדי לתת לכם מידע על המיסים ולומר לכם- חשוב לרכוש מידע אבל הכי חשוב היעזרו באיש מקצוע שיסייע לכם לשלם מס אופטימלי, ולא יפספס הטבות מס המגיעות לכם. כי לשלם מס לפי מה שנדרש זה מעולה, אבל לשלם מס מיותר זה חבל. 

במאמר זה ניתן לכם תמונה כללית על המיסים השונים. כמובן שמידע זה אינו מחליף ייעוץ משפטי אישי על ידי עורך דין נדל”ן. אולם תמיד כדאי להבין במושגים וקבל רקע כללי:

מס רכישה לדירה ראשונה

מס רכישה  לדירה ראשונה משולם בעצם על ידי הרוכש בעת הקניה של הדירה. ולא מדובר רק על דירה. מס זה יכול להיות מוטל על רוכש של בית פרטי, קרקע , בין אם זו קרקע למגורים, קרקע חקלאית או מסחרית. גובה התשלום של המס הינו נגזר של שווי הנכס. חשוב לדעת כי משרד האוצר מעדכן מעת לעת את מדרגות המס הזה. בנוסף, חשוב לדעת כי ניתן במקרים מסוימים לבקש פטור או הקלה בתשלומי המס הזה כאשר לדוגמא עולים חדשים או נכים יקבלו לרוב פטור מן המס. 

מס שבח 

מס שבח הינו מס אותו משלם המוכר של הנכס, הוא משלם עבור ההפרש בין הסכום בו נרכש הנכס לבין הסכום בו נמכר, זאת אומרת עבור הרווח מהמכירה. מס זה הינו מורכב לחישוב ונקבע על פי קריטריונים רבים. קיימת משמעות למועד הרכישה של הנכס, ניכוי בגין הוצאות שניתן להוכיח אותן בעבור הנכס, הטבות מס שונות, שיעורי מס שהיו תקפים בעבר נכון לתקופות הרלוונטיות לנכס.

מס שבח ורכישה, שניהם ניתנים במקרים מסוימים לאפשרות של בקשת פטור או הנחה ממס זה. ולכן מומלץ מאוד להתייעץ עם עו”ד נדל”ן הבקיא בכך כדי למצות את מלוא ההטבות ולהגיע לתשלום מס אופטימלי עבור הנישום. 

דילוג לתוכן