באיזה גיל ניתן להתחיל עם עדשות מגע?

עדשות מגע הינן פתרון מעולה לאלו המעוניינים לגוון  את המראה הנצחי שלהם כמשקפפורים. אומנם משקפיים הם דבר נהדר ונחשבים כמשווים מראה יוקרתי, מאובזר, מתוכשט ואף מלומד. אולם כמו שיש לנו מלתחה מגוונית בארון, זוגות נעליים שונים ולנשים ביננו איפור מגוון- כך גם בקשר למשקפיים בהחלט מובן שקיים רצון לגוון ולשנות  מידי פעם ללא הלוק הנצחי של המשקפיים. הפתרון האולטימטיבי לכך הוא שמו של עדשות מגע. ואכן מבוגרים רבים משלבים עדשות מגע עם שימוש במשקפיים. אולם בשנים האחרונות נפוצה יותר ויותר התופעה בה גם בני נוער מעוניינים להשתמש בעדשות מגע והגיל בו הם משתמשים בכך הולך ויורד עם הזמן. אם לפני שנים מעטות זו היתה נחלתם של בני 15 16 היום כבר בנ 11 12 מעוניינים להשתמש בעדשות. 

מדוע הגיל של השימוש בעדשות ירד?

היום כמעט לכל ילד או ילדה  בגיל 11 יש טלפון נייד משלו, ורבים מהילדים פעילים ברשתות חברתית שונות ומעליםתמונות של עצמם. התופעה הזו יצרה מודעות רבה למראה החיצוני ומגבירה את הביקוש לעדשות מגע.

האם זה בטיחותי?

הורים רבים שנתקלים בבקשה של הילד או הילדה המרכיבים משקפי ראיה ומעוניינים לרכוש להם עדשות מגע, שואלים את עצמם מאיזה גיל זה מותר? האם זה בטיחותי? התשובה היא שאין הגבלה על גיל ממנו ניתן להשתמש בעדשות מגע. אולם בהחלט נדרשת מיומנות בגרות ואחריות כדי להשתמש בעדשות מגע באופן בטוח. אי שימוש זהיר בעדשות עלול להוביל חלילה לפגיעה בקרנית, ולזיהומים שונים בעיניים הנגרמים מחוסר שמירה על סטריליזציה. אולם אם הילד או הילדה אחראים ובוגרים אין מניעה להשתמש בעדשות 

אלו עדשות מומלצות לילדים?

מומלץ לרכוש לילד עדשות מגע חד פעמיות אשר בגמר כל שימוש ניתן להשליכן ולפתוח בפעם הבאה עדשות חדשות לחלוטין. מומלץ לבחור במותג איכותי של עדשות רכות ונושמות. 

משקפי שמש לילדים

לא רק עדשות מגע הפכו נפוצות לשימוש בשנים האחרונות לצעירים. אלא גם משקפי שמש. גיל השימוש בהם הולך ויורד ופה באמת ניתן לברך על התופעה כי הן בהחלט מוצר המסייע להגנה מנזקי השמש. 

 

דילוג לתוכן