שיטות גמילה מסמים

שיטות גמילה מסמים הן מגוון של גישות טיפול שונות המשמשות כדי לעזור לאנשים להחלים מהתמכרות לסמים.

ישנם סוגים רבים ושונים של שיטות גמילה מסמים והפופולריות ביותר כוללות תוכניות אשפוז, אשפוז ותוכניות מגורים. תוכניות אשפוז דורשות מהאדם לגור במתקן למשך תקופה, ולעתים קרובות זה יחד עם פגישות ייעוץ אינטנסיביות. תוכניות חוץ פועלות בכך שהאדם ישתתף במפגשים במתקן מבלי להישאר ללון. תוכניות מגורים פועלות בכך שהאדם שוהה במתקן למשך תקופה ממושכת בזמן שהוא עובר מפגשי טיפול אינטנסיביים.

ניתן לחלק את שיטות הגמילה מסמים לשתי קטגוריות: אשפוז ותוכניות חוץ

תוכניות אשפוז מיועדות למי שצריך לגמילה מסמים ואלכוהול לפני שהם יכולים להתחיל בשיקום. תוכניות אלו נמשכות בדרך כלל 30 יום, אך אנשים מסוימים עשויים להזדקק לפרק זמן ארוך יותר כדי להחלים מההתמכרות. גמילה מסמים באשפוז מציעה טיפול מסביב לשעון, הכולל השגחה רפואית, ניהול תרופות, טיפול התנהגותי ושירותים נוספים.

תוכניות חוץ נמשכות בדרך כלל בין שישה חודשים לשנה עם ביקורים שבועיים במרפאה או במשרד של מטפל.

המטרה של גמילה מסמים היא לעזור לאנשים עם התמכרותם לסמים, אלכוהול וחומרים אחרים. הגמילה שמה לה למטרה לתת מענה לצרכים הפיזיים, הנפשיים, הרגשיים והרוחניים של האדם. ישנם סוגים רבים ושונים של שיטות גמילה שניתן להשתמש בהן לטיפול.

ישנם כמה סוגים שונים של תוכניות גמילה מסמים שהוכחו כיעילות לטיפול בהתמכרות. אלה כוללים: תוכניות בנות 12 שלבים, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), טיפול לשיפור מוטיבציה (MET) וטיפול דיאלקטי התנהגותי (DBT).

שיטות גמילה מסמים הן הטיפולים שעוברים אנשים עם התמכרות לסמים כשהם רוצים להתנקות

הם יכולים להיות אשפוז או אשפוז, והם יכולים לכלול ייעוץ, טיפול רפואי וטיפול.

תוכניות טיפול באשפוז אינטנסיביות יותר מאלו של חוץ. הסיבה לכך היא שתכניות אשפוז כוללות מגורים במתקן למשך זמן מסוים בזמן קבלת טיפול. טיפול חוץ כרוך בביקור במתקן על בסיס קבוע לצורך טיפול, אך לא לגור בו כל היום כפי שהיית עושה אם היית בתוכנית אשפוז.

שיטות גמילה מסמים הן קבוצה של התערבויות המסייעות לאדם להפסיק להשתמש בסמים ואלכוהול. הם המפתח לשיקום מוצלח של מכורים לסמים.

תוכניות אשפוז כוללות בדרך כלל השגחה של 24 שעות ביממה בזמן שהמטופל מתגורר במתקן טיפולי עד 90 יום. תוכניות חוץ מספקות למטופלים ייעוץ וטיפול קצר מועד, כמו גם שירותים אחרים כגון טיפול קבוצתי או תרופות. תוכניות מגורים מאפשרות למטופלים לחיות במתקן במשך 30 ימים או יותר בזמן שהם עוברים טיפול.

דילוג לתוכן