לקראת ניתוח אורתופדי? 3 טיפים חשובים שכדאי לך להכיר

ניתוח הוא לא תמיד הפתרון, אך לפציעות אורתופדיות במקרים רבים, זה יכול להיות. לעבור ניתוח אורתופדי או הליך רפואי, בפרט אם זאת הפעם הראשונה שלכם, עשוי לעורר מנעד נרחב של רגשות, כמו למשל – פחד או דאגה. יש המון דברים שאתם יכולים לעשות בשביל להרגיש מוכנים ולהניח את דעתכם בנחת. בעצם, הכנה נפשית ופיסית לניתוח אורתופדי נחשבת לצעד חשוב להשגת תוצאה מוצלחת. באם תחליטו לקרוא עד לתום דברינו כאן, תלמדו הכול אודות – לקראת ניתוח אורתופדי? 3 טיפים חשובים.

טיפים שחשוב להכיר לפני הניתוח

תבצעו את עבודת ההכנה

בבחינת השאלה החשובה – לקראת ניתוח אורתופדי? להלן טיפ 1 מתוך 3 טיפים חשובים – ייתכן שהומלץ לכם לרדת במשקל לפני הניתוח האורתופדי, על מנת לעזור להפחית את הלחץ המופעל על המפרק החדש שלכם, להפסיק או להפחית בעישון סיגריות, כדי להפחית את הסיכונים לניתוח אורתופדי, ואף לשפר את ההחלמה שלכם, או לחלופין להפסיק ליטול כל מיני תרופות עבור מספר מסוים של ימים לפני הניתוח. חשוב לכם שתעקבו אחרי כל ההוראות לפני הניתוח האורתופדי. כמו כן, זה כולל הנחיות לאכילה או לשתייה בעשרים וארבע השעות שלפני הניתוח האורתופדי. בשבועות שלפני הניתוח האורתופדי, יהיה חשוב לכם יותר ויותר לצרוך תזונה בריאה ומאוזנת ולישון מספיק. ניתוח אורתופדי גורם ללחץ על הגוף, וככל שתהיו חזקים יותר פיסית ונפשית, הגוף שלכם יהיה מצויד יותר להתמודד עם זה.

תשאלו כל שאלה שחשובה לכם

בהיבט של לקראת ניתוח אורתופדי? להלן טיפ 2 מתוך 3 טיפים חשובים – תשאלו כל שאלה שחשובה לכם – זה לא הזמן לפחד לשאול שאלות. ברגע שאתם ושהרופא שלכם מחליטים שהיתרונות של ניתוח אורתופדי עולים על הסיכונים הפוטנציאליים, תצטרכו להבין למה לצפות מהניתוח האורתופדי ולעבוד עם הרופא שלכם כדי ליצור תכנית טיפול לתוצאות הטובות ביותר לאחר מכן. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשאול שאלות ולוודא שאתם באמת ובתמים מבינים את התגובות וההנחיות שניתנו לכם. זה יכול לכלול שאלות לגבי זמן ההחלמה, הגבלות נהיגה פוטנציאליות או פעילויות אחרות שאתם חייבים להתרחק מהן או אם יש תרופות שאתם מוכרחים להפסיק ליטול לפני הניתוח האורתופדי. 

ניתוח ירך

תחפשו את המנתח הטוב ביותר

והנה הגענו לסוף המאמר בהיבט של לקראת ניתוח אורתופדי? להלן טיפ 3 מתוך 3 טיפים חשובים – תחפשו רק את המנתח הטוב ביותר, וכך תדעו איך לעשות זאת – 

  • המומחיות של הרופא האורתופדי – אורתופדיה מכסה מגוון רחב של פציעות ומחלות המשפיעות על כל הגוף. חלק מהמנתחים מתרכזים בהחלפת מפרקים בעוד שאחרים עשויים להתמחות בניתוחי עמוד השדרה. חשוב לדעת אם למנתח שלכם יש ריכוז במומחיות שאתם כה צריכים.
  • המלצות מעולות – אם אתם מכירים מישהו שעבר טיפולים אורתופדיים דומים, תשאלו אותו על איכות הטיפול שלו מהרופא האורתופדי שלו. עליך תשקלו גם המלצות מהרופא הראשי שלכם או מהמלצות של מטופלים מרוצים.

לקריאה נוספת אודות ההכנות שחשוב לבצע לפני ביצוע הליך ניתוח אורטופדי היכנסו לאתר Knee-Bot

דילוג לתוכן