מהי ליטיגציה אזרחית?

סכסוכים משפטיים אזרחיים נוגעים בדך כלל לעניינים מסחריים ועסקיים או בכל מה שקשור לחוזים ואינו פלילי. הליכים פליליים מנוהלים על ידי המדינה והפרקליטות ולכן אינם נוגעים לכך. ליטיגציה אזרחית היא התחום המשפטי שבו עורכי הדין מופיעים בבית המשפט לפני השופט ומביאים עדים וטיעונים שונים שבונים את התיק, ואנחנו מכירים זאת בעיקר מסדרות טלוויזיה וסרטי קולנוע, כשאנחנו מרותקים לאופן הגשת התיק בבית המשפט, התחקור של העדים והתחקור הנגדי והלהטוטים שהם עושים כדי לנצח. זאת בדיוק מהות העבודה של הליטיגטור שבונה את התיק של הלקוח על מנת לנצח במשפט עצמו, בהופעה מול השופט והעדים.

מה חשוב לדעת על ליטיגציה אזרחית?

כדי לנצח במשפט יש לבוא מוכנים ולכן ליטגציה מתחילה עוד במשרד, כשהוא בונה את התיק ומנהל אותו גם לפני ההופעה בבית המשפט. בבית המשפט יש רק את השלבים הסופיים שבהם נקשרים כל הקצוות ורק כשאין ברירה וכל המגעים לפני המשפט כשלו ואי אפשר לגשר ולהגיע לפשרה משביעת רצון של שני הצדדים. שם יכולים להתברר השקרים והסודות שמנסים להסתיר בדרך כלל וזה אכן יכול להיות דרמטי לפעמים. כמו  כן, זה יכול להיות פשוט השלב שבו מתברר שחסרים פרטים רבים, שהיו אי הבנות, שלא הצליחו לפתור את המחלוקת קודם משום שהיו מעורבים בכך שיקולים זרים ואף עלבונות אישיים. לכן, ליטיגטור צריך להיות בעל מיומנויות והבנה לעומק כדי לפתור את הסבך של העובדות והפרשנויות.

איך לבחור ליטיגטור?

נבחור עורך דין כמו דן גנגינה מתחום ליטגציה אזרחית רצוי לבחור לא רק לפי תחום ההתמחות שלו לא גם הודות למידת הכימיה שיש לכם ועד כמה נראה לכם שהגישה שלו לפתרון הבעיה נכונה לכם. כמו כן, יש לוודא שהוא יסודי ומוכן לבדוק את כל הראיות והטענות כדי לא לפספס בהליך המשפטי משום של הגיע מוכן לבית המשפט. זה חיוני משום שכל הפסד כזה עלול לעלות לכם כסף רב וזמן עד שתוכלו לתקן זאת, אם בכלל. המלצות טובות ובדיקת תיקים אחרים יכולים לתת לכם אינדיקציה כיצד הוא עובד ולהחליט אם זהו הייצוג שמתאים לכם ותרצו לקבל במקרה שלכם.

דילוג לתוכן