שינויים בשיניים עם הגיל

הגיל נותן את אותותיו על כל חלק בגופנו והשיניים שלנו אינן יוצאות דופן במקרה הזה. עם השנים אנחנו יכולים לראות שינויים רבים בשיניים הנגרמים משלל סיבות הקשורות כולן לגוף המתבגר. אנחנו חשופים יותר למחלות, השיניים שלנו שחוקות משנים ארוכות של פעולות לעיסה וגם הגוף שלנו כבר לא סופג חומרים כמו שספג בעבר. הבנת אותם השינויים ושמירה על אורח חיים הכולל ביקורים תכופים במרפאה וביצוע טיפולים בזמן – הם אלה שיסייעו לשמור על השיניים לאורך שנים רבות.

השפעת הגיל על מבנה השיניים ועצמות הפנים

כשהגוף שלנו מתבגר אנחנו יכולים לחוש זאת כמעט בכל עצם בגופנו. הראייה, מערכת העיכול, הלב, העור – כולם חווים שינויים ולמרות שבתחומים רבים השמירה על הגוף נעשית ממקום אסתטי, כשמדובר על השיניים שלנו – מדובר על הבריאות שלנו.

עם השנים השיניים שלנו יכולות לסבול מעששת הגורמת לפגיעה במוך השן, להפרעה אסתטית ולהפרעה במערכת הלעיסה. הרגלי צחצוח לא טובים, הרגלים ללעוס חומרים שונים ובהם ציפורניים או עטים, קצות עפרונות וטראומות שונות שיכולות להיגרם בכל שלב בגלל תאונה או מכה פתאומית – הם האשמים העיקריים בשינוי השיניים לרעה לאורך השנים. גם תרופות ומחלות שונות עלולות לגרום לשינויים בשיניים ויש להיות ערניים לכך מבעוד מועד.

שינויים בטיפוח השיניים

עם הגיל יכולות להיווצר בעיות שונות בשיניים בעקבות טיפול שיניים לקוי. לעיתים זו תהיה הזנחה של בעיית שיניים חמורה שתוביל להידרדרות המצב באופן מהותי, ולעיתים תהיה זו בעיה בריאותית שתוביל לכך. בין כה וכה, הדרך לטפל בנושא תהיה מניעה – הקפדה על צחצוח השיניים וביקור אצל שיננית לעיתים תכופות.

חשיבות קבלת טיפול סדיר מצוות רופאי השיניים ויתרונות הייעוץ המקצועי בנושא

לכל אורך החיים אך במיוחד בגיל המבוגר, ההמלצה היא להיות מטופלים באופן סדיר וקבוע אצל רופא השיניים ולהקפיד על ביקור אצל השיננית. במסגרת הטיפולים ניתן יהיה למצוא את הבעיות השונות בזמן ולטפל בהן לפני שהן מחמירות והופכות את הטיפול ליקר ומורכב במיוחד. הטיפולים יכולים להיות משמרים ופשוטים למדי, כמו סתימות ועקירות, אך גם מורכבות יותר, בטח כאשר מדובר על מחלות חניכיים.

לאכילה יש השפעה ניכרת על הבריאות שלנו כאשר אנו מתבגרים, לכן ישנה חשיבות רבה בשמירה על השיניים. לעיסה איכותית וקלה, כזו שאינה גורמת לכאב, דיבור ללא תחושות לא נוחות וכואבות, יסייעו רבות בגיל המבוגר.

כיום טיפולי השיניים נגישים יותר מאי פעם עבור כל האוכלוסייה. בקופות החולים ישנן מרפאות שיניים המספקות במחיר מסובסד את הטיפולים, לעיתים בעלויות נמוכות במיוחד של 20 שקלים לטיפול, זאת כאשר מדובר על אנשים המבוטחים בביטוחים המשלימים של קופות החולים. כמו כן, ישנן חברות ביטוח שונות להן הסדרים עם רופאי שיניים פרטיים והן מספקות טיפולים מסובסדים גם כן.

לא מעט אנשים שואלים – כמה עולה יישור שיניים בגיל בוגר? ובכן, כשמדובר על נושא אסתטי, בדרך כלל המחיר יהיה גבוה יותר, יהיו הנחות משמעותיות עבור מי שנמצא בביטוח המשלים, אך כדאי לדעת שגם אצל רופאי השיניים הפרטיים ניתן להגיע להסדרי תשלומים נוחים במיוחד – מבלי לחכות את הזמן הדרוש כדי להגיע לטיפול במרפאת קופת החולים.

דילוג לתוכן