שיפוצים כלליים בבית – כל מה שרציתם לדעת

שיפוצים כלליים בבית – כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול לפני שאתם עומדים לבצע שיפוצים כלליים בבית מרוכז במאמר אחד

אנשים רבים גרים בביתם לפחות כמה עשורים, וגם אם מדובר בבתים חזקים שמתוחזקים היטב, וגם אם מדובר באנשים נקיים ומסודרים שמקפידים לנקות ולצבוע קירות לפחות פעם בשנה, עדיין יש בלאי טבעי של החומר ובשלב כזה או אחר אי אפשר להמנע מכך ויש צורך לבצע שיפוצים כלליים בבית.

שיפוץ דירות יכולים להשמע כמו דבר מאוד מתיש ומרתיע למי שלא עשה זאת מעולם או אפילו למי שכבר עשה זאת פעם אחת ונותר עם צלקות נפשיות כתוצאה מחוויה לא נעימה. לכן, במאמר זה אנו באים לעזור לכם להגיע מוכנים מראש – הן פיזית והן נפשית – לקראת ההוצאה לפועל של שיפוצים כלליים בבית.

עצה ראשונה – החליטו מראש מה אתם מעוניינים לעשות.

אם אתם מעוניינים לשפץ את כל הבית כמו – התקנת גופי תאורה, דלתות פנים הבית, המטבח, תיקוני חשמל חדר השינה וחדר הילדים, הסלון ועוד, אל תגיעו לאדריכל או לקבלן בלי שום פירוט של מה אתם בדיוק רוצים לעשות, אחרת תהיו כמו טרף קל עבור אותם אדריכלים שמעוניינים לעצב את בית חלומותיהם בין אם הלקוח מעוניין בכך ובין אם לא – הלקוח לא תמיד חשוב לאדריכל. לכן, החליטו והסבירו בבירור מה בדיוק אתם מעוניינים לעשות כשאתם מדברים על שיפוצים כלליים בבית – מה אתם רוצים לעשות בסלון, מה אתם רוצים לעשות בחדרי השינה, מה בדיוק הבעיות המפריעות לכם בחדרי השירותים, האם יש בעיות בצנרת שאתם חושדים בקיומם. הסבירו הכל, היו עירניים.

עצה שנייה – החליטו על תקציב מראש שמעבר עליו לא תעברו. כמובן שכאשר מבצעים שיפוצים כלליים בבית עלולות לצוץ הפתעות, ואתם עלולים למצוא את עצמכם מבצעים שיפוצים כלליים בבית בתחומים שלא חשבתם עליהם. לכן, החליטו על תקציב בהתאם למה שאתם מעוניינים לעשות ואז תוסיפו לתקציב הזה עוד מה שאנחנו אוהבים לקרוא לו “תוספת סיכונים” של 20% מהתקציב. הבהירו קבלן שיפוצים במרכז ולאדריכל היטב כבר בהתחלה שאינכם מעוניינים ושגם אינכם מתכננים בשום דרך לחרוג מהתקציב הזה – כולל סעיף התוספת. שיפוצים כלליים בבית הם לרוב לא זולים כלל, אבל כאשר אתם מציבים גבולות ברורים כבר בהתחלה תוכלו לברר עם האדריכל או הקבלן אם הם מעוניינים ויכולים לעבוד אתכם ואם לא תוכלו לפנות לקבלן ולאדריכל אחרים.

עשה שלישית – בחרו בתבונה אדריכל המתמחה בתחום של שיפוצים כלליים בבית. איך תדעו לבחור בתבונה אדריכל שיפוצים כלליים בבית? חפשו אחר המלצות, בקשו המלצות מחבריכם ששיפצו את ביתם, משכנים שלאחרונה סיימו שיפוץ, אם קיבלתם המלצה על אדריכל מסוים בקשו רשות לראות את הבית שאותו שיפץ כך תוכלו להתרשם גם מאיכות העבודה וגם מיחסי העבודה של האדריכל עם הלקוחות שלו. לבסוף, חפשו המלצות באינטרנט מאנשים שאין להם קשר אליך או קשרי עבודה עם האדריכל ולכן אתם יכולים להיות בטוחים שמדובר בהמלצות אובייקטיביות בכל הנוגע לתחום של שיפוצים כלליים בבית.

 

דילוג לתוכן