בריכות מוכנות מול בריכות בנויות – הדומה והשונה

הבריכה היא חלק בלתי נפרד מחיי היום יום בישראל, במיוחד בשל החום הכבד אך גם בשל העובדה שמדובר על פעילות מהנה וספורטיבית בחצר הבית. רבים מתלבטים לגבי הקמת בריכה בחצר – השאלה האם לבנות בריכה קבועה או כזו שניתן להזיז ולקפל בסוף הקיץ יכולה להטריד רבים. יש יתרונות וחסרונות לכל אחד מסוגי הבריכות, האם כדאי לקנות בריכות מוכנות או לבנות אותן, ומה כדאי לדעת על כל אחד מסוגי הבריכות? הכנו לכם מדריך מקיף שיעשה לכם סדר ויספק לכם את התשובות כדי שתוכלו לבחור את הבריכה המתאימה לכם ביותר.

בריכות מוכנות

בריכות מוכנות יכולות להיות מסוגים שונים – יש בריכות מתנפחות והן נחשבות לפשוטות ביותר, ניתן לרכוש אותן בגדלים שונים, לנפח ולהוריד את האוויר בכל זמן נתון וליהנות מנוחות רבה של שימוש. אחרי בריכות מתנפחות ישנן בריכות על עמודים, לכן קוראים גם בריכות צינורות. הן מגיעות בגדלים גדולים יחסית והינן בריכות משפחתיות לכל דבר. יש שבוחרים אפילו לבנות סביבן דק וכך סביבת הבריכה נוחה מאוד לשימוש. תהליך ההרכבה שלהן מסובך יותר מניפוח בריכה אך הוא לא מורכב מדי עבור מי שיפעל לפי הוראות היצרן, כמו כן, לאחר כמה פעמים הפירוק וההרכבה הופכים קלים מאוד. עוד בריכות מוכנות הן בריכות פיברגלס אותן ניתן להכניס אל תוך האדמה בחפירה או להקים עבורן דק מתאים.

צילום: Pixabay.

יתרונן של הבריכות המוכנות ברור – מדובר בבריכות אותן ניתן להרכיב כמו שניתן לפרק – בקלות רבה. התקציב שלהן נמוך בהרבה מהבריכות הקבועות, ניתן למכור אותן בסיום השימוש וגם להעביר אותן בקלות מבית לבית אם עוברים דירה.

בריכות בנויות

הבריכות הבנויות יכולות להגיע בכל צורה וגודל, שכן יש לתכנן אותן על תוואי השטח שנמצא בחצר. אין ספק שמדובר על בריכת שחייה שמוסיפה משמעותיות ליוקרת הבית ולאיכות החיים אך היא טומנת בחובה גם לא מעט אתגרים. ראשית, על הרשות המקומית לאשר את בניית הבריכה, דבר זה נעשה לאחר תכנון אדריכלי על ידי אדריכל ולאחר בחינת השטח והתאמתו לבניית בריכה יש לוודא שאין בשטח תשתיות שיכולות להיהרס מהבניה. כמו כן, את הבניה יש להתחיל רק לאחר שהרשות המקומית מאשרת אותה באמצעות היתר בניה.

מהו טווח המחירים של בניית בריכה כזו? תלוי אוד בסוג הבריכה ובגודלה, שכן איכות החומרים בהם נעשה שימוש כמו גם גודל הבריכה ישפיעו על המחיר משמעותי. עם זאת, ניתן לומר כי מדובר על סדר גודל של בין 150 ל-350 אלף שקלים בממוצע.

כיצד לבחור את הבריכה המתאימה?

בבואכם לבחור בין בריכות מוכנות ובין בריכות לבניה עליכם לחשוב לעומק על כמה נושאים – מיקום, הצורך לטווח הרחוק, העלות להקמה ועלות התחזוקה. עליכם לבחון לעומק מהו התקציב העומד לרשותכם – האם אתם מוכנים להשקיע את העלות הנדרשת עבור הקמת בריכה קבועה? האם יש לכם את התקציב הדרוש לתחזוקה של בריכה מסוג זה? האם אתם מתכוונים להישאר בבית בו אתם נמצאים במשך שנים רבות ומדובר על צורך חיוני שאפילו יחסוך לכם כסף עם הילדים ועבורכם? לאחר שתבחנו את כל הנושאים הללו תוכלו לענות לעצמכם על השאלה איזו בריכה היא המתאימה לכם ביותר.

דילוג לתוכן